Saturday, July 14, 2012

Untuk kamu *wink*


Semoga Allah memberikan yang terbaik


Waiting for exam result, I know that feeling. *glurrp*

"bagus ke result aku nanti? berjaya ke aku?"
"arrh macamana kalau tak lepas? kena repeat balik?"
"errr habislaa kalau kena ulang tahun balik"
"mesti ummi dengan abbi kecewa, adik-adik pula..hmmm"
"clueless...."
"....."

dan bermacam-macam lagi. Always negative toughts.. hoho *itu aku lah, bukan kalian*
bukankah aku ini telah melaluinya dan akan terus melaluinya?

dalam jangka waktu menunggu itu kita akan terus cuba untuk bertenang, cuba terus-terusan untuk menyakinkan diri. Sukar bukan? tapi jangan risau, ue will get it soon. Its takes time to cool down. Tak boleh nak cakap banyak, aku sendiri pun perlu melakukan berjuta-juta headshot before boleh tenang.

Apa yang aku ingin katakan pada kamu;


"You believe right?
Kau percaya akan DIA bukan?
Maka, depends!
DEPENDs on HIM!"


This is not the end of your journey, selagi result belum berada di tangan, aku percaya masih ada ruang untuk berusaha. Aku percaya Allah akan menilai setiap usaha yang dilakukan. Benar jawapan pada kertas peperiksaan itu tidak mungkin dapat diubah tapi aku yakin yang menentukan perjalanan hidup kita selepas ini bukan kertas itu tapi Allah. Dia yang menentukan perjalanan hidup kita. Dan aku yakin kau juga mempunyai fikiran yang sama.

Apa yang aku ingin sampaikan, BERDOALAH. Jangan pernah berhenti. Berdoalah agar Dia memberikan kamu result yang terbaik. Supaya dengan result itu kamu akan belajar lebih banyak perkara, mendapat lebih banyak pengalaman, membuka ruang dan jalan dalam mencapai redhaNya. Tidak kira bagaimanapun result itu nanti, berdoalah supaya Dia menenangkan hatimu dan mententeramkan hatimu. Supaya engkau terus tabah. BERGANTUNG HARAPlah hanya padaNya kerana kau tahu juga usahamu tidak menjadikan engkau berjaya melainkan Dia yang menghendaki sedemikian.

dan akhirnya, YAKINlah DIA akan memberikan yang terbaik. You have done your responsibility as a student now leave the rest to Allah. He knows better.





Dears,
I'm might not always be with you,
but my doa always there for ue.
-they are far more powerful, right? hoho-
Wish you all da best  =)






***
Benar dulu ketika menunggu result first year aku, aku doakan semoga aku lulus kerana aku tidak sanggup untuk mengulang tahun, menghadapi subjek yang sama. Aku mahu terus maju kehadapan belajar perkara baru. Dan Allah tidak menghendakinya. Aku gagal! namun aneh, ketika melihat namaku tersenarai dalam re-test, aku rasakan segala beban diangkat, betapa tenang dan bahagianya ketika itu. Allah! terasa air mata ingin menangis kegembiraan. Apakah ini? Perjalanan hidupku selepas itu sungguh Allah ingin mengajarku sesuatu, bukan satu tapi banyak. Alhamdulillah rupanya itu bukanlah kegagalan tapi kejayaan. = ) see Allah always knows better~

No comments:

Post a Comment