Thursday, November 15, 2012

Beza antara kita



Sungguh beza kita jauh

jasad kalian terluka teruk
dan aku masih sempurna di sini

sungguh beza kita jauh

medan perang kalian dengan peluru dan bom di sana-sini
aku cumanya kertas-kertas tak bernyawa


sungguh beza kita jauh
kalian tak pernah mundur, mengalah
aku sering kali jatuh terduduk, mengah

sungguh beza kita jauh

kalian pergi dengan tiada hisab, bangga.
dan aku perginya nanti entah bagaimana, hina.

sungguh beza kita jauh

tersangat

yang sama,

kalian dan aku
kita punya impian penghujung yang sama
namun tetap berbeza
kalian sudah menjadikannya realiti
sedang aku masih dalam mimpi

sungguh untunglah kalian




****

dan lagi-lagi aku lah yang meminjam kekuatan kalian




Para mulia ditunjuk jadi syuhada';
para pencinta dipilih tuk rasai duka;
agar gugur dosa berlipat pahala;
ke syurga tanpa hisab, tanpa siksa.
[Salim a.fillah]


lanjut, terkini tentang GAZA

No comments:

Post a Comment